Generatie X plus Y is aan zet

zondag 20 december 2015 | Bron: Innovatie in verzekeringen

Verzekeraars besloten al in 2009 dat er een fundamenteel vernieuwing in gang moest worden gezet. Maar zelfs Project Sherlock – de introverte zoektocht naar vernieuwingen binnen de eigen organisaties van verzekeraars – van het Verbond kende een beperkt aantal geforceerde deelnemers die bijna allemaal direct in de prijzen vielen. Volgens consultant Wilbert Schellens is er daarnaast ook een grote mate van apathie bij veel intermediairs als het om veranderen, innoveren en aanpassen gaat. Maar is verandering en innovatie echt noodzakelijk?
Iedereen in de branche praat over verandering en innovatie. Er is veel onrust en niemand lijkt te weten hoe de nieuwe wereld eruit gaat zien. Lastig want binnen het huidige managementparadigma van operational excellence is iedereen opgeleid om doelen te realiseren en ‘te leveren’ niet om leiding te geven aan de noodzakelijke en onzekere ontdekkingsreis. Innovatie wordt ook veelal geassocieerd met uitsluitend creatief denken en brainstormsessies...