Minder buzz rond verzekeraars

vrijdag 29 januari 2016 | Bron: VerzekeringsSite

De buzz rond zorgverzekeraars gedurende de overstapperiode is na jaren van groei sterk gedaald. Van de merken worden VGZ, Menzis en Univé online het meest besproken. Het sentiment rond alle labels blijft overwegend positief. Hete hangijzers blijven de bekendmakingen van de premies en issues die spelen rond individuele merken die vooral op Twitter en fora worden besproken. Dit en meer blijkt uit het jaarlijkse (social) media-monitoring onderzoek van Porter Novelli en Clipit onder alle zorgverzekeraars in Nederland.
Buzz slinkt met 25%
Daar waar vorig jaar het aantal berichten met 40% explosief steeg ten opzichte van het jaar ervoor is dit jaar het aantal berichten juist sterk afgenomen. Tijdens de overstapperiode verschenen er 143.334 berichten. Een jaar ervoor waren dat er nog 190.258, een afname van liefst 25%. Dit is mede het resultaat van de gezamenlijke afspraken van de verzekeraars om minder reclame te maken. Maar er was ook sprake van een lagere premiestijging en...