In hoeverre zijn problemen op basisscholen ‘geïmporteerd’?
woensdag 08 mei 2019 | Bron: Elsevier
Leerlingen in achterstandswijken hebben het veel moeilijker dan schoolgaande kinderen in reguliere wijken, blijkt uit onderzoek onder leraren in opdracht van onder meer het Jeugdeducatiefonds. Vier vragen en antwoorden.
Wat bleek uit het onderzoek?
Voor het onderzoek werden bijna driehonderd leerkrachten ondervraagd. Van de leraren geeft 87 procent aan dat de kinderen in achterstandswijken een taalachterstand hebben. In ‘gewone’ wijken is dat 23 procent. Ook hebben deze leerlingen vaker concentratieproblemen: 72 procent versus 57 procent.
- Verzekeringsnieuws
- Over Verzekeringsnieuws
- Powered by Koko Kroup | Essenso
- Webtips
- Zeker.com | DirectZeker
- LevenWonen.nl
- Disclaimer | Privacy
- Cookiebeleid
- Geld
- Hypotheek
- Lenen
- Belasting
- Vrije tijd
- Reisverzekering
- Caravanverzekering
- Bootverzekering
- Gezin & inkomen
- Zorgverzekering
- Uitvaartverzekering
- Overlijdensrisico
- Rechtsbijstand
- Pensioen
- AOV