Bankdiensten minder toegankelijk voor kwetsbaren
donderdag 22 juli 2021 | Bron: NOS
Betaaldiensten zijn minder toegankelijk geworden voor kwetsbare Nederlanders, zoals ouderen, mensen met een beperking en mensen met een lage digitale vaardigheid. Dat blijkt uit onderzoek van De Nederlandsche Bank (DNB), in opdracht van het Maatschappelijk Overleg Betalingsverkeer (MOB), waar verschillende (branche)organisaties onder vallen.
De helft van sommige groepen kwetsbare mensen geeft aan de eigen dagelijkse bankzaken niet volledig zelfstandig te kunnen doen. Bij niet-kwetsbare groepen doet 89 procent van de mensen de bankzaken zelf.
Naar...
- Verzekeringsnieuws
- Over Verzekeringsnieuws
- Powered by Koko Kroup | Essenso
- Webtips
- Zeker.com | DirectZeker
- LevenWonen.nl
- Disclaimer | Privacy
- Cookiebeleid
- Geld
- Hypotheek
- Lenen
- Belasting
- Vrije tijd
- Reisverzekering
- Caravanverzekering
- Bootverzekering
- Gezin & inkomen
- Zorgverzekering
- Uitvaartverzekering
- Overlijdensrisico
- Rechtsbijstand
- Pensioen
- AOV