Consumentengedragsinzichten: hoe gebruiken banken en verzekeraars ze in de praktijk?
donderdag 26 juni 2025 | Bron: AFM
Inzicht in consumentengedrag is essentieel voor financiële ondernemingen die willen bijdragen aan het financiële welzijn van consumenten. Naarmate financiële producten en keuzes complexer worden - en de gevolgen van verkeerde beslissingen groter - groeit het belang van het toepassen van gedragsinzichten. De AFM publiceerde daarvoor in 2021 drie principes: (gedrag) “begrijpen”, “sturen” en “meten”. Onze ‘Verkenning naar de toepassing van consumentengedragsinzichten door banken en verzekeraars’ laat nu aan de hand van voorbeelden zien hoe banken en...
- Verzekeringsnieuws
- Over Verzekeringsnieuws
- Powered by Koko Kroup | Essenso
- Webtips
- Zeker.com | DirectZeker
- LevenWonen.nl
- Disclaimer | Privacy
- Cookiebeleid
- Geld
- Hypotheek
- Lenen
- Belasting
- Vrije tijd
- Reisverzekering
- Caravanverzekering
- Bootverzekering
- Gezin & inkomen
- Zorgverzekering
- Uitvaartverzekering
- Overlijdensrisico
- Rechtsbijstand
- Pensioen
- AOV