Mogelijkheden (hyper)personalisatie keuzeomgeving vragen om verantwoorde inzet
donderdag 13 november 2025 | Bron: AFM
Technologische ontwikkelingen zorgen voor steeds persoonlijkere online gebruikerservaringen. Ook in de financiële sector groeit de aandacht voor zogeheten ‘hyperpersonalisatie’: het op maat maken van online keuzeomgevingen aan de hand van kenmerken, voorkeuren en gedrag van consumenten. Financiële partijen maken nog beperkt gebruik van hyperpersonalisatie, zo blijkt uit een verdiepende analyse van de AFM. Hyperpersonalisatie biedt kansen, maar vraagt ook om een zorgvuldige en verantwoorde inzet. De AFM wil samen met de sector verkennen hoe de mogelijkheden...
- Verzekeringsnieuws
- Over Verzekeringsnieuws
- Powered by Koko Kroup | Essenso
- Disclaimer | Privacy
- Cookiebeleid
- Geld
- Hypotheek
- Lenen
- Belasting
- Vrije tijd
- Reisverzekering
- Caravanverzekering
- Bootverzekering
- Gezin & inkomen
- Zorgverzekering
- Uitvaartverzekering
- Overlijdensrisico
- Rechtsbijstand
- Pensioen
- AOV